Oamenii de știință au descoperit o planetă asemănătoare cu Pământ

Telescopul Kepler a descoperit prima planetă amplasată în zona locuibilă. Pe suprafața ei la fel ca și pe planeta Pământ poate exista apă. Planeta a fost găsită în constelația Lebădă. În diamentru e doar cu 60% mai mare decât Pământ, care îi dă un plus de asemănare față de celelalte planete.

Planeta nouă, care este deja numită „Pământ 2.0”, se rotește în jurul stelei Kepler 452, la fel cum Pământ se rotește în jurul Soarelui. O rotație completă planeta nouă, efectuează în 385 de zile.

Telescopul Kepler a fost lansat în cosmos în anul 2009 în căutarea planetei pe care ar fi posibilă viața. Ele ar trebui să se afle la o distanță sigură față de steaua, în jurul căreia se rotesc. Atunci apa pe astfel de planetă ar fi într-o stare lichidă, ce ar însemna că existența organismelor vii e posibilă.

Oamenii de știință au descoperit o planetă asemănătoare cu Pământ

NASA/JPL-Caltech/T. Pyle

Comparația dimensiunii planetei Pământ și a planetei descoperite de Kepler 452

Pentru a descoperi astfel de planete, telescopul monitorizează schimbarea luminozității planetei. Aceasta e posibil atunci când planeta, deplasându-se pe orbită, trece între pământ și steaua sa. Astfel blochează lumina produsă de steaua sa. NASA compară acest lucru cu musca, care zboară înaintea farurilor unei mașini. Dacă telescopul descoperă că nivelul de schimbare a luminii se petrece la un anumit interval, înseamnă că noua planetă este găsită. Apoi astrofizicienii calzulează dimensiunea planetei și temperatura suprafeței acesteia. Aceste date la rândul său, ajută la determinarea — cât de optime sunt condițiile de pe această planetă față de cele de pe Pămât. Acum planeta Kepler 425b este cel mai important candidat.

sursa: adme.ru